سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند [امام علی علیه السلام]
پرتو
 
شاخصه های مدعیان خط امام

پیروان واقعی خط امام و وفاداران به آرمانهای حضرت امام کسانی هستند که مجموعه اصول و شاخص های حاکم بر سیره و خط امام را در اعتقاد ، گرایش پذیرفته و در عملکرد فرد و گوهی جامه عمل بپوشند و مهمترین شرط اساسی در تداوم خط امام همسوئی ، همگرائی و تبعیت کامل از ولی فقیه بعد از امام است . زیرا خط امام قابل تجزیه نیست که هر فرد یا گروهی بخشی از آن را به ارث ببرد و مدعی شود که سهمی از خط امام را به صورت مستقل به خود اختصاص داده است . بلکه ولایت به صورت جامع و کامل به ولی فقیه بعد از امام منتقل می شود . مهمترین شرط بقاء خط امام در فرد و یا گروه پیروی و انقیاد از ولی فقیه پس از امام است . همانطور که اهل سنت واقعی کسانی بودند تسلیم امام و ولی امر مورد نظر پیامبر(ص) بعد از او بودند و کسانیکه از امر پیامبر سرباز زدند قطعا پیرو خط پیامبر و وفادار به سنت پیامبر نبودند .

با کمال تاسف همانطور که در آن دوره افرادی برای اینکه از تبعیت رهبری منصوب پس از پیامبر فرار کنند خود را به پیامبر منتسب می کردند و شعارگونه به دفاع از پیامبر می پرداختند ، در این دوره هم برخی افراد و جریانها برای فرار از قلمرو مسؤلیت ولایت پس از امام با تظاهر ، شعار خط امام می دهند و برخی موارد هم حتی امام را هم مصادره می کنند در حالی که شرط اساسی باقی ماندن در خط امام پذیرش همه ابعاد ولایت پس از امام است ، به عبارت دیگر همانطور که مشروعیت هر فرد و گروهی به آن بود که در طول رهبری و در زیر مجموعه ولایت امیرالمومنین قرار گیرد تا در خط پیامبر قرار گیرد در دوره ما هم مشروعیت هر فرد و گروه انست که در طول رهبری و تحت ولایت مقام معظم رهبری قرار گیرد تا مصداق خط امام باشد و الا اگر در عرض رهبری قرار گیرد قطعا از خط امام خارج خواهد بود .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط احسان امیری 87/2/2:: 1:2 عصر     |     () نظر
درباره

پرتو

وضعیت من در یاهـو
احسان امیری
ای یاد تو شورافکن و پیغام تو پر جوش * آوای تو نجوای هزاران لب خاموش * آنجا که تو رخساره نمایی همه چشمند * وانجا که سخن ساز کنی جمله جهان گوش * در سینه ترا گر نه غم خلق جهانست * از نای تو شکوای قرون از چه زند جوش * فریاد تو ویران‌گر بنیان نفاق است * ای پرچم توحید ترا زیب بر و دوش * بانک تو خروشی است ملامت‌گر تاریخ * برخاسته از نای هزاران لب خاموش * بد خواه تو حشر سرافکنده خویش است * همراه تو با عزت و اکرام هم‌آغوش * تا بر ورق دهر نشیند سخن عشق * هرگز نکند یاد ترا خلق فراموش * پاس تو نگهدارد و جاه تو شناسد * هر با خبر از دانش و هر بهره‌ور از هوش
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ